SECOND-USA
21.05.2019
Breaking News

Постановник опери Юлія Журавкова: В НМАУ несподівано зустрілися давні друзі – Менотті і Домінго

 

У нас, в НМАУ несподівано зустрілися давні друзі – Менотті і Домінго. Вони щиро цінували творчість і талант один одного. В своїй книзі “Мої перші 40 років” Placido Domingo Пласідо Домінго написав про Менотті так:«…я прихильник його композиторської творчості – кажу це не просто з ввічливості. (…) У наші дні так мало композиторів, які пишуть музику, придатну для співу, що не варто критикувати твори Менотті за їх безперечні вокальні якості. (…) Я не вірю, що і через п’ятдесят років звичайне людське вухо зможе легко сприймати музику, яку складає зараз більшість композиторів. Музика ця призначена для фахівців. Якщо саме до такого результату й прагнуть нинішні композитори, ну що ж – це їхня справа. Але якщо вони думають, що публіка, яка із задоволенням слухає твори Баха, Шуберта, Верді, Стравінського, коли-небудь зможе до кінця зрозуміти і оцінити академічну музику наших днів, то вони глибоко помиляються. (…) Мені щиро шкода, що композитори, подібні Менотті, були розчаровані результатами своєї оперної творчості, тому я спеціально замовив Менотті для себе оперу, засновану на біографії Гойї.» Менотті відгукнувся на прохання друга, зазначивши, що це виключний випадок – коли він згодився втілювати не власну ідею. Відтак, Домінго заспівав омріяну роль Гойї на сценах Вашингтону і Відня…

 

Творче життя Національної музичної академії України ім. П.І. Чайковського збагачується новими ідеями та музично-театральними постановками.

27 лютого 2019 року у Великому залі ім. Героя України Василя Сліпака Національної музичної академії ім. П.І. Чайковського з аншлагом пройшла національна прем’єра опери американського композитора Джан Карло Менотті “Мартінова брехня”. Примітно, що подія відбулася у 105-у річницю славетного закладу за підтримки ректора Академії, професора Максима Тимошенка. Постановка стала можливою завдяки виграному оперним режисером Юлією Журавковою Гранту Президента України молодим митцям в галузі театрального мистецтва. Це перший випадок, коли театральний грант довірено реалізовувати не театру, а музичному закладу освіти. Ю. Журавкова виступила в цьому проекті режисером-постановником, сценографом та автором костюмів.

Знакову подію вшанували своєю увагою очільники Міністерства освіти і науки України: міністр Лілія Гриневич, перший заступник міністра Павло Хобзей, заступник міністра Максим Стріха. Лілія Гриневич палко привітала усіх зі сцени та висловила свій захват від чудової постановки. Максим Тимошенко передав щирі слова вітання від міністра культури України Євгена Нищука.

Значущою подією стало те, що український переклад лібретто опери здійснив заступник міністра освіти України Максим Віталійович Стріха, який висловив слова вітання усім присутнім.

У своєму вступному слові ректор академії Максим Тимошенко зазначив, що прем’єра сучасної опери є визначною мистецькою подією, адже вона знайомить глядачів із невідомими сторінками зарубіжної музичної класики. До реалізації цього непересічного проекту були залучені кращі молоді солісти, лауреати міжнародних конкурсів: Сергій Бортник, Катерина Єрошкіна, Володимир Тишков, Степан Возняк. Ректор М. Тимошенко наголосив також, що унікальність цієї постановки полягає ще й в тому, що до виконання дитячих ролей в опері (причому складній і дорослій!) було запрошено талановитих дітей: солістів та хор. Так, титульну роль Мартіна виконала юна зірочка Оля Горбач, а ролі Крістофера та Тіммі – обдаровані хлопчики Єлісей Чех та Павло Петриченко.

Зауважимо, що, як і заведено в театральній практиці, для вистави в НМАУ ім. П. І. Чайковського було підготовлено не один склад виконавців: в першій грудневій прем’єрі також сяяли імена Олександра Харламова, Марії Ван Хоф, Василіси Лебединської, Лоліти Ляпіної, Тимофія Шкереди.

Щирий захват глядачів викликала поява на сцені академії зведеного хору (Київський дитячий хор «Пектораль» та студенти Київської Академії мистецтв) під керівництвом хормейстера-постановника Олени Барановської (до речі, однієї з кращих учениць О. С. Тимошенка).

Вистава відкрилася цитуванням безсмертної «Ave Maria» Ф. Шуберта – улюбленого композитора самого Менотті у виконанні дітей та органу (Анастасія Юрченко).

Як завжди, величезна робота з підготовки вистави лягла на плечі концертмейстера: над «Мартіновою брехнею» працювала Світлана Луковська, кандидат мистецтвознавства, одна з кращих молодих викладачів академії. Пластичну складову вистави втілив балет Оперної студії НМАУ під керівництвом балетмейстера-постановника, заслуженого артиста України В’ячеслава Вітковського. Значна частка організаційних та технічних моментів успішно вирішувалися асистентом режисера Лі Цін та завідуючим художньо-постановчою частиною Віталієм Александровичем.

Диригентом-постановником вистави виступив перспективний студент кафедри оперно-симфонічного диригування Богдан Івахів. Багатство складної оперної партитури розкрилося завдяки майстерності музикантів оркестру Оперної студії НМАУ (головний диригент ­– Сергій Голубничий).

 

Прем’єрний показ музичної вистави відбувся з шаленим успіхом. Захід зібрав повний зал глядачів, які виразили своє захоплення бурхливими оплесками та оваціями.